Sayfalar

8 Ara 2015

SATRANÇ / OKUDUM 72

Bu güne kadar çok duydum ama hiç nedir? nasıldır? diye sormadım. 
Okuduktan sonra kendime inanılmaz kızdım. Böyle bir kitap nasıl ihmal edilir anlamıyorum. 
Arkadaşlar okumayanınız varsa mutlaka edinsin ve okusun. Üstelik kısa olduğu için çok çabuk bitiyor ama içindeki konu muhteşem. Nasıl kavrıyor sizi ve içine çekiyor belli değil ...
Satranç
Stefan Zweig
Can Yayınları 
71 sayfa

New York'tan Buenos Aires'e giden bir yolcu gemisinde yolcular arasında bulunan bir milyoner, dünya satranç şampiyonu Mirko Czentovic'e, ücreti karşılığında, bir parti satranç oynamayı teklif eder. İkisinin oyununu izleyen Avusturyalı bir göçmen, Dr. B., oyun sırasında kendini tutamayıp onlara karışınca şampiyonla karşılaşması önerilir kendisine. Gestapo tarafından bir otel odasına kapatılan ve uzunca bir süreyi bu odada, tek başına ve oyalanacak hiçbir şeyi olmadan geçiren, yalnızca sorgulama için odadan çıkarılan Dr. B., bir gün rastlantıyla eline geçirdiği bir satranç kitabı sayesinde bu oyunun inceliklerini öğrenmiştir. Satranç tahtası ve taşları olmamasına rağmen, önce ekmekten yaptığı satranç taşlarıyla sonra da tümüyle zihninden oynayarak kuramsal bir satranç ustası olup çıkar. Ancak bu tutkusu yüzünden sinir krizine, beyin ateşine yakalanır. Tedavi olur, arkasından da serbest bırakılır. Yirmi yıldır eline satranç taşı almamış olsa da, Dr. B., gemide satranç şampiyonuyla oynadığı oyunu inanılmaz bir biçimde kazanır. Kendini olayın heyecanına kaptırarak maçın rövanşını oynamayı isteyince şaşırtıcı bir son bekler onu. Stefan Zweig'ın büyük bir ustalıkla kaleme aldığı kısa, ama yoğun romanı Satranç, gerilimli kurgusu, kahramanının ruhsal gelgitlerinin incelikle işlendiği dokusuyla bir solukta okunuyor.

8 yorum:

  1. bu yazarın henuz hıc bır kıtabını okumadım bnu da tavsıye lısteme ekledım
    tesekkurler

    www.obiranne.net

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben satranç dışında bir kitabını daha okudum ama tabii satrançdan sonra biraz sönük kaldı. Ama bu kitabı mutlaka kitaplığında bulundur derim :)

      Sil
  2. Ben de çok sevmiştim. İlginç ve farklı bir kitap... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Kitabın adını çok duymuş ama ne kimseye sormuşluğum var nede özetini okumuşluğum var. Satranç oynamam hatta oynayabileceğimi de hiç sanmam. O yüzden bu kitap kafamda çok farklı senaryolar oluşturmuştu ve böyle bir şey beklemiyordum açıkcası :)
      Sevgiler benden :)

      Sil
  3. Valla geciktirmekle iyi etmemişsin ama sonunda bu harika kitaba kavuşmuş ,okumuş olmana sevindim abla maşallah çocukla bile kitap okumaya devam hayranım bu özelliğine benim dersler var fazla okuyamıyorum birde taşındım başka yere haliyle birde kendime bakma telaşı olunca :D hepsi üst üste ama sana maşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç olsun güç olmasın. Kitap okumak dışında kendime yaptığım hiç özel bir şeyim yok ki tatlım. Belki başka şeylerde yapsam kitap okumaya bu kadar zaman ayıramazdım. Ama ev işi, bebek ve geri kalan zamanda kitap. ANcak dinlenebiliyorum okuyarak.
      Güle güle otur canım. Zor olmuştur taşınmak ama değişiklik arada iyidir. AĞız tadıyla, sağlıkla oturursun inşallah.
      Dersler içinde Allah zihin açıklığı versin...

      Sil
  4. alakasız olacak ama halide edip adıvarın kısa bir cinayet romanı vardı adı aklıma gelince yazayım sana onu da muhakkak oku

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla bekleyeceğim Sinem. Kütüphanede varsa alıp okurum :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...