Sayfalar

8 Ara 2015

İTİRAFLARIM / OKUDUM 71


Tolstoy'u çok severim ama itiraflarını sevemedim. 
Nedir bu kısa kitaplardan çektiğim :(

İtiraflarım
Tolstoy
Antik kitap
104 sayfa

"Ölmeye ve dirilmeye dair yüzlerce olay hatırladım. Gördüm ki ben yalnızca Tanrı'ya inandığımda yaşıyordum. Tanrı'yı düşünmem yetiyordu, o zaman hemen diriliyordum. O'nu unuttuğum, O'na inanmadığım zamanlarda ise, yaşam da yok oluyordu. Yaşamın bu diriliş ve ölümleri neydi? Tanrı'nın varlığına inancı kaybettiğimde, sanki yaşamla ilgili bağlarım da kopuyordu. Tanrı'yı bulmak konusunda az da olsa umudum olmasa, yaşamıma çoktan son verirdim. Fakat yayordum. O'nu hissettiğim ve O'nu aradığım zaman yaşıyordum. Öyleyse,O vardır. O, O'nsuz yaşanmayan şeydir." 

Hıristiyanlığın; hayatın varlığı ve anlamına tatmin edici bir cevap verememesi karşısında, geleneksel Ortodoks Hıristiyanlığına olan inancını kaybeden Tolstoy, İtiraflarım'da hayatın ne olduğunu, neden ve nasıl yaşanabileceğini ve ölümü seçmenin en doğru yol olup olmadığını sorgular.

2 yorum:

  1. Sorgulamaları sonucu herhengi bir şeye karar veriyor mu peki bira ipucu versen:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...