Sayfalar

8 Ara 2015

EFENDİ İLE UŞAK / OKUDUM 69

Efendi ile Uşak

Bu kitabı okumak için kitaplığımdan seçerken sevgili Pınarın 150 sayfadan kısa kitaplarını ayarlamak adına kütüphaneye gitmiştim. Tolstoy'un yazım dilini çok sevdiğim için iki kitabını aldım ve kitaplardan birinde aynı hikaye vardı. Yalnız yayınevi ve çevirmen farkını çok daha iyi anlamış oldum. Sanki diğer çeviriyi daha çok beğendim. İnsana Ne Kadar Toprak Lazım kitabındaki çeviri çok daha sıcaktı sanki !!!
Efendi İle Uşak
Tolstoy
Armoni
96 sayfa

Soğuk ve fırtınalı bir gecede tüm rahatını bir kenara bırakarak dışarı çıkma cesaretini insanoğluna ancak mal hırsı verebilir. 
Bitmek tükenmek bilmeyen bir mal hırsı insanoğluna verilmemiş olsaydı Efendi ile Uşak da yazılmazdı herhalde... Fırtınalı bir günde bir ağaçlığı yok pahasına almayı aklına koyup yola çıkan cimri bir mal sahibi uşağını da yanına alarak yola koyulur. Göz gözü görmeyen fırtınada tek düşündüğü şey, kelepir fiyata elde edeceği bu ağaçlığın, mal varlığını ne kadar arttıracağıdır. 
Dinlenmek için durdukları köydeki sağ duyulu insanları da dinlemeyip fırtınada yoluna devam eden Efendi ile Uşağını bu fırtına gecesinde ilginç bir kader beklemektedir.

2 yorum:

  1. Gülay hanım bu günde birçok kitap postu giriyorsunuz? Bunlar eskiden okuduklarınız mı yoksa gerçekten bu kadar hızlı mı okuyorsunuz? Sizi yeni takip etmeye başladım da inanın çok merak ettim. Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Gözde hanım....
      Bu kitaplar son 5 ayda okuduğum kitaplar. 14 aylık bir kızım var ve öncelik her zaman onun olduğu için maalesef bloguma istediğim kadar zaman ayıramıyorum. Okuduğum kitapları da zamanında paylaşamadığım için üstelik yıl bitmek üzere bu bir kaç güne sıkıştırmak zorunda kaldım. Ayrıca bu kitaplar hep Pinuccia'nın okuma etkinlikeri kapsamında okunuyor. Belki etkinliği biliyorsunuzdur, bilmiyorsanız da mutlaka katılmanızı tavsiye ederim. Yıllık kayıt tutuyorum ve daha paylaşmayı bekleyen 20 kitap daha var :)Yazana kadar konularını unutuyorum :( Biraz uzun açıklamış oldum ama .

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...