Sayfalar

7 Tem 2014

EV YAPIMI VİENETTA

Sıcaklarda insanlar özellikle oruçluysa daha serinletici şeyleri tercih ediyorlar.
Bende buna cevap vermek adına Pinterest'de gördüğüm bir şeyi yapıp sizlerle paylaşmak istedim. 
Yapımı kolay yemesi olay :)))) 

İki çeşit dondurma.
1 paket oreo yada kakaolu kremalı bisküvi yada meyveli kremalı bisküvi.
1 paket bitter çikolata .
silikon kalıp yada normal kalıp



Benim kalıbım silikomlu olduğu için ekstra bie işlem yapmadım ama sizin normal bir kalıpsa mutlaka içine strech film serin.
Bu arada bu kalıbım oldukça küçüktür sizi yanıltmasın. 
5-7 arası dilim ancak çıkar.
dondurmamızın bir çeşidini (biraz erimiş olacak) kalının ortasından biraz daha fazlasına kadar kaşıkla düzelterek yayıyoruz. 
Rondoda çektiğimiz bisküvileri ki benim kalıp küçük olunca biraz fazla geldi. 
Çok koymayın benim gibi üzerini hafif örtecek kadar koyup diğer dondurmayı da üzerine döküp düzeltip ağzına bir strech film kapatıp derin dondurucuya atarız.


Servisten hemen önce çıkartarak tabağımıza ters çeviririz.
Dondurmayı çıkartmadan önce çikolatayı eritmek lazım. 
İster mikrodalga da isterseniz  benim gibi çikolataları bir kaseye kırıp içi kaseye değecek kadar su koyduğumuz bir kabın üzerine oturtarak benmari usulu eritiriz.


 Hım bu hali bile yeterince güzel sanki :)



Çikolatamızı istediğimiz şekilde yayarak dökeriz. 
Ve bir dakika kadar tekrar derin dondurucuya alırız.


Yada dilimledikten sonra dondurmanın üzerine de dökebilirsiniz erimi çikolatayı. 


Benim bisküvim birazcık fazla gelmiş o yüzden arada biraz açılma ve kayna oldu.


Ama görüntü 10 numara lezzette aynı şekilde.
İsterseniz tek porsiyonluk silikon kalıplarda yapabilirsiniz. 
O zaman çok daha yaratıcı ve eğlenceli olacaktır eminim :)
Hatta iftar sonrası için hiç de geç değil yapmak ..
Haydi MUTFAĞA :)



23 yorum:

  1. gülay ben 11 numara verdim 11
    şahane vallahi ağzım sulandı.
    ama yemicem,istesemde yiyemem zaten sarosdayım!
    sevgilerrr
    ıngaaaaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağol :)))
      Sen zaten doğuştan tatlısın yemene hiç gerek yok ki :))
      Sarosa ,annene ve çağıra da benden selamlar.
      Bizde tekme atıoz :)

      Sil
    2. yerim ben onun tekmelerini
      bak ne dicem bu gidişle benim seni görmem zaman alacak,eşimle konuştum beni sana götürecek:))
      ama sanırım kızın gelene kadar ancak :)
      öpüyorummmm

      Sil
    3. yaaaa süper olur.
      nasıl müteşekkir olurum coşkuna anlatamam :)
      Berfin gelince gelmen daha iyi olur . Onu da görmüş olursun :)
      Ay çok sevindim yaaa :)
      Yehuuuuu :)
      Bende öpüyorum

      Sil
  2. oyyyy,benim bunu okuduum vakit iftar sonrası,ama bu halde bile iyi gider bu :)
    ellerine sağlık,bebiş de sevmiştir umarım :)
    mucukkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilerek geç saatte veriom . İnsanın canı çok çekio ya.
      Bildiğin dondurma süslenmiş hali ile :)
      Bebişin tatlı ile arası yok. Çok ilginç. Tatlı yedikten sonra hiç tepki yok. Tuzluyu daha çok seviyoruz sanırım :)))

      Sil
  3. ellerine sağlık Gülay, sunumunda oldukça şık. tam böyle iftardan sonra , günün tüm yorgunluğunu alacak gibi. iyi ki az önce tatlımı yemişim yoksa canım daha çok çekecekti. mutlaka denemeliyim . sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sunum yapmayı uğraşarak öğreniom :)
      Çok kolay bir tatlı . Bildiğin dondurma ama süslü :)
      o zaman yarının tatlısı senin için hazır diyebiliriz sanırım.

      Sil
  4. Farklı ve basit bir tatlı denemek lazım.
    Afiyet olsun

    YanıtlaSil
  5. ay bu şey harika amaaa eline sağlık <3

    YanıtlaSil
  6. Ama olmuş bu.. :) Çok da güzel olmuş. Denemek lazım. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  7. bir dondurma sever olarak derhal denemeliyim:) ellerine sağlık süper görünüyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş dondurmayı kabıyla getirseler yeter süse gerek yok ama arada şımarmak lazım dimi :)

      Sil
  8. Tatlın nefis görünüyo ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  9. çok nefis olmuştur kesin :)
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. ayyyy bak bunu kaçırmayıp yaparım tam benlik hem hafif hem kolay :))) mutfak işlerinde tembel ve isteksiz olunca bu tarifleri havada kapıyorum napim :))
    ellerine sağlık kuzum ve teşekkürler.kocaman öptüm seniii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama insan da kolay tarif istiyor. Sonuçta hepsi iki dakika da bitiyor :))
      Bende seni öptüm :)))

      Sil
  11. Tam da denemelik farklı bir tarif olmuş. Ellerine sağlık. Ben de bloguma beklerim. :)

    http://mutfakkazanbizkepce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...