Sayfalar

11 Haz 2014

SHANNARA'NIN KILICI II / OKUDUM / 23


Günaydınlar...
İki gündür aldığım güzel yorum ve tebriklere teşekkür etmek istiyorum.
Güzel sözleriniz duygulandırdı beni.
Bu arada çevremde sürekli kızımın ismi konusunda açıklama yapmak zorunda kalıyorum.
Berfin Senem.
Senem benim anneannemin ismidir.
Bu ismi anneannemin dayısı koymuş.
Eskiden köylerde derin hocalar olurmuş. Bilenler bilir bilmeyenlerde duymuştur belki.
Hani derin hoca dediğin neredeyse her şeyi bilen ulemalar gibiymiş.

Genelde bu isme put deniliyor.
Bu kadar derin bir hoca bir çocuğa böyle bir isim verirmi ? Vermez.
Ben internette araştırmalarım sonucu sizinle en doğrusunu paylaşacağım.
Çünkü bu ismi kızına koymak isteyen ama çevreden gelen tepkiler sonucu vazgeçenler olabilir...

SANEM VE SENEM ARASINDA Kİ FARK

Hemen belirtelim; bir defa Sanem’le Senem kelimeleri aynı değildir. Terkipleri de manaları da farklıdır.

1- “Sanem” Arapça bir isimdir. Sad-nûn-mim harflerinden teşekkül etmiştir ve put manasınadır. Cem’îsi “asnâm” gelir.  Mecâzen ‘çok güzel kadın’ anlamında da kullanılmaktadır. Fakat hakikat manası varken kimse mecaza gitmez.


2- Gene Arapça sin-nûn-mim harflerinden terekküp eden “Senem” ise, yüce olmak, uzamak mânâlarınadır. Aynı kökten gelen “Senâm” da, (sin-nûn-elif-mim) deve hörgücü demektir; her nesnenin / objenin yücesi anlamında da kullanılır. Cem’îsi, esnime gelir.

Kaynak

Herkesin tepki vermesi beni o kadar boğdu ki .
Put anlamına geliyor diye.
Ama yanlış biliyorsunuz arkadaşlar...
Bilinçli hiç kimse çocuğuna olmayacak anlamlar yüklü isimler vermez.
Ki anneannemin adını koyarken onun kişiliğini de göz önünde bulundurdum.
Rahmetli o kadar iyi kalpli bir insanmış ki.
Kimseyi kırmaz, incitmezmiş.
Kimseyi derken bütün canlıları kast ediyorum.
Hayvanlar bağa girip ekinleri yediklerin de ki köylerde küfür oooo en alası kullanılır :) Rahmetli hayvanlara bile Allah iyiliğinizi versin diyerek çıkartırmış bağdan.
Şİmdi hayvanlara bile kötü söz söylemeyen bir insanın adı konmazmı ama.
Böyle  işte ...
Kaç gündür çok şiştim .
Sizi de şişirdim dimi :)
Belki benim durumumda olanlar vardır diye bunu da araya sıkıştırdım ;)))


İlk kitabını sizinle çok önce paylaşmıştım.
Aslında bunlar okundu ama hani sizleri çok ihmal etim ya işte o arada yazılmadığı için oldukça fazla biriken yazılardan biri ...


İlk kitabını severek okumuştum.
Aslında yazarın hikaye ile ilgili kitapları oldukça fazla.
Ama bu seri üç kitaptan oluşuyor.
Ben okurken çok keyifle okudum.
Zaten konu fantastik olunca üstelik çok uzun ve kalın bir kitap olmayınca okutturdu kendini ....

Shannara'nın Kılıcı İkinci Kitap
Tery Brooks
İthaki Yayınları
228 sayfa

Konusu:

Allanon dışında hiçbir ölümlünün ayak basmadığı Krallar Salonu'nun kapılarındaki kafileyi Shannara'nın Kılıcı'nı arama yolunda yeni ve daha da çetin tehlikeler bekliyor. Yolculuklarının bu ayağında grubun her bir üyesi gücünü, sabrını ve cesaretini ölçen zorlu sınavlarla karşılaşıyor.
Dört karayı Karabüyücü Lord'un kötülüğünden kurtarabilecek tek kişi olan Shea Ohmsford ise gönülsüz atıldığı bu macerada, en korkulu düşmanların yanı sıra beklenmedik yardımcılarla da karşılaşıyor, en büyük sınavına doğru adım adım ilerlerken kendi özündeki cesareti keşfediyor.

5 yorum:

  1. İsim tercümen yerinde olmuş :)) İkisinin de anlamını bilmiyordum. Berfin Senem'in güzel mutlu bir hayatı olsun. Dilerim lansı da bahtı da her daim açık olur.
    Kitap tanıtımlarını gördükçe şu aralara bu konuyu biraz es geçtiğimi farkedip hemen okumaya veriyorum kendimi. iyi geliyor.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. İsim konusunda böyle detaylı araştırma yapman gerçekten çok güzel . :D Keşke bizimkilerde detaylı bir araştırma yapsalardı :D Kitaba gelirsek bu kitabı sıraya aldım. Bakalım ne zaman okuyabileceğim. Emeğine sağlık diyorum efendim.

    YanıtlaSil
  3. Yanıtlar
    1. Bu arada ben bunları e-kitap olarak okudum. İstersen yollarım sana. Bazen almayla başa çıkılmıyor. Pc de dursun istediğin zaman aöar okursun :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...