Sayfalar

5 Eki 2013

EMİLE ZOLA- NANA ve TEŞEKKÜR

Günaydın herkese...
Bu hafta her gün 6,20 de uyandığım için gün bana çok erken başlıyor.
Ve bunca koşuşturmanın içinde yetmiyor bile.
Öncelikle bundan önceki yazımı okuyup yorum yazan yada okuyup yorum yazmayan ki bazı zamanlarda söylenecek söz olmadığını çok ama çok iyi biliyorum .
Hepinize çok ama çok teşekkür ederim :)
 
Evet Pinnucianın kitap okuma etkinliği için okumam gereken son kitap .
Katogorilerin hepsini tamamladım bundan sonra ki sadece 4 gün kaldı elimde bir yarım kitap daha var onu da bitirip etkinliğe eklemeyi düşünüyorum ...
 
 
Benim okuduğum baskısı oldukça eski bir baskısı olduğu için orjinal kapağını paylaşmak istedim...
 
Kitap Engin Yayıncılıktan çıkartılmış.
475 sayfa .
Rose karakterinden dolayı okundu çünkü kategorim aynı ada yada soyada sahip yazar yada kitapda geçen karakterdi.
Aramak zorunda kalmayınca ne kadar çok Rose ile karşılaşırım ama bunu bulana kadar çok zorlandım :)
 
Gelelim özetine :
 
Kitap Özeti: Emile Zola'nın Meyhane adlı yapıtının kahramanlarından çamaşırcı Gervaise'nin güzel kızı Nana'nın renkli dünyası ve görkemli yaşamı tüm insanlığın hikayesidir bir bakıma. Çürümekte olan bir toplumu çökerten gücün simgesi olan Nana şehveti, kalpsizliği ve acımasızlığıyla çevresindeki bütün şöhretleri ve zenginleri dize getirir, aşağılar. Toplumun ve yaşamın ana babasına yaptıklarının öcünü fazlasıyla alır. Emile Zola -Nana-yla dünya edebiyat tarihinin en seçkin roman karakterlerinden birini yaratırken deneysel romanın da en olgun ve yüce örneğini vermiştir.
 
 
Benim görüşüm ..
 
Kitabı okurken kendimi çok veremedim belki yoğunluğumdan dolayı yada bilemiyorum.
Çok bile uzadı kitap elimde.
Bence zamanına göre çok müstehcen ve açık sözlü bir kitap.
O dönemin hayatları.
Kadınların yapabilecekleri ve erkeklerin bir kadın için neler yapabileceği.
Hem kadınların hemde erkeklerin sapkınlıklarını gözler önüne seriyordu...
 
Yani çok beğendiğimi söyleyemiyeceğim.
Tabi ki bu benim fikrim :)
Sağlıcakla kalın.
 
 


5 yorum:

  1. bazı kitaplar insanın elinde resmen takılıp kalıyor sanki sayfasını okudukça sayfa artiyor gibi sanırım bu kitapta senin için öyle olmuş :) sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  2. :) gençken okuduğum bir kitaptı çok az hatırlıyorum ama müstehcen ifadeler aklımda:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He he inan kaç senede geçse o sahneler hep aklımda olacak sanırım :(

      Sil
  3. Aslında eski baskıları çok sevıyorum aslında eskı olan herseyı cok sevıyorum neden bılmıyorum :) Bazen bende öyle bir kitabı senın gıbı okuyorum tam kendımı veremıyorum :)
    sevgiler cnm öpüyorum ..

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...