Sayfalar

10 Eki 2013

Baby Shower

Haydi bakalım bütün eller annenin karnında birleşsin :)
Bir tek benim elim yok çünkü fotoğrafı çeken benim ....
Biliyorsunuz ki pazartesi İstanbuldaydım.
Salı günü yeğenimin Baby Showeri vardı.
Çok güzel geçti çok kalabalık değildi...
Özlediğim canları görme fırsatım oldu.
Çok güzel insanlar tanıdım.
 


Evet bu kurabiye'yi taaaa Amerikalardan gelen Sibelimin (Anne adayımızın ) can arkadaşı. 
Nagihan. Çok sevdim kendisini.
Kurabiye yapılırken yapım aşamalarını gördüğüm için hemen tarifini aldım tabi...
 
TARÇINLI KURABİYE
 
1 paket erimiş margarin
3 yemek kaşığı şeker
200 gr çekilmiş fındık içi
3 su bardağı un (600 gr kadar)
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu 
 
üst süsleme için :
 
1 yemek kaşığı tarçın
2 yemek kaşığı pudra şekeri
 
YAPILIŞI:
 
margarını erittikten sonra şekeri içine ekler ve şekerin erimesini sağlarız.
Diğer yandan bir kaba sırası ile un, kabartma tozu, tarçın, fındık eklenip kaşıkla şöyle bir karıştırılır.
İçine erimiş yağ-şeker ilave edilir.
Güzelce yoğururuz. Bildiğiniz kurabiye kıvamında olmayacak daha kumlu bir kıvama sahip.
Şİmdi gelelim şekillendirilmesine.
İşte size kolay bir yöntem ve püf noktası.
Aşağıdaki görseldeki gibi aynısı olması şart değil sadece basma mekanizması olsun yeter.
Böyle bir kaşığın içine kurabiye hamurumuzu doldurup elle bastırıp tepsiye serdiğimiz yağlı kağıdımıza yerleştiriyoruz.
bu arada hani yağlı kağıdı serince bir sağa bir sola kayar ya işte onun içinde size bir püf noktası elinizle yağlı kağıdı buruşturun ve sonra tepsiye yayın.
İnanın hiç kaymıyor :)
200 C de yaklaşık 30 dakika hafif pembeleşene kadar pişiyor.
Şeker konusunda hafif bir kurabiye arayışındaysanız şayet bu tarif tam size göre :)
Bu tarif ve güzel püf noktaları için sevgili Nagihan'a çok teşekkür ederim.
 

Resim alıntıdır.
 
 

 
Masadaki bütün hamur işleri ve salatalar gelen konukların ellerinden çıktı.
Anneyi yormayalım dediler..

Evet anne adayımız Sibel ve yeğeni Zeyd Batın.

Pasta çok sevimliydi çikolata ve vişneliydi bu arada merak edenler olabilir :)

Sevimli şey:)

Pastanın üzerindeki bebiş saklanmak üzere kaldırıldı:)

Yanımdakiler Sibel ve Büşra . Kendileri kardeş oluyor...


Masamızdan bir görüntü...
 
Farklı bir açıdan bir kare...

Bu sefer tepeden :)

 
Tamam artık bu son . Karnınız açıkmadan ben kaçıyorum...
 


9 yorum:

  1. Canımmm bak mimledim seni:)

    http://reyhanlahersey.blogspot.com/2013/10/mimlendimdi.html

    Partiniz de ne güzel olmuş öyle

    YanıtlaSil
  2. Ay o masa nasıl guzel gorunuyor suanda acıktımm sımdı orda olsamm hepsınden yerdım yahuuu :) Pastada harıka gorunuyorr..İstanbula geldın demek canımmm nerdesınnn pekııı goruslımm yahuu yakınsakkk öpüyorumm :*

    YanıtlaSil
  3. güzel bir parti olmuş,Allah sağlıkla bebeğini kucağını almayı nasip etsin yeğenine Gülaycım.

    YanıtlaSil
  4. Allah sağlıkla bebeğini kucağına almak nasip etsin.Uğur getirsin,ufaklığınız.Sevgilerimle.:)

    YanıtlaSil
  5. Reyhanım sağol :) Mimi en kısa zamanda cevaplayacağım :)

    Cansucum Avcılardaydım .)
    Masa inanılmaz güzeldi hepsinden tadımlık aldım ve tıkandım bile. Çarşamba dönecektim kursluma yetişemem diye salı gece geldim canım :) İnşallah bir dahakine:)
    Sevil ve Periciğim güzel temennileriniz için çok ama çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  6. yani bu masaya bakınca acıkmayıp napalım o kadar iç açıcı duruyor kiii! :))herşey harika görünüyor vede sen.mutlu oldum senin adına gülaycığım.bu arada bu kurabiyeyi ben değil ama ablama çok yapar ve esmer şeker kullanır.çok yakışıyor söylemesi:)(ukalayım biliyorum):))
    canımcım ailecek bayramınız kutlu olsun.sağlıklı mutlu neşeli hatta çılgın bir bayram olsun.çook öpüyorum seni.kucak dolusu sevgilerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın canım :)
      ÇOk sağol canım arkadaşım ...
      Hayır kesinlikle ukalalık değil lütfen :) bilgi paylaşımı :)
      Ama bencede emer şeker çok yakışır...
      Sağol canım sen ve ailenin de bayramıkutlu olsun canım :)
      Neşeli olurda çılgın çok iddialı oldu :)
      Bende seni öpüyorum canım :)))

      Sil
  7. inşallah çok yakında biz de de bir baby shower var ;) Tarifleri alıyorum hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa çok sevindim :)
      Haydi hayırlısı canım :)
      Çok güzel ve özellikle ilerde çocuklara gönül rahatlığı ile yedirebileceğin bir tarif...
      Sevgiler canım :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...