Sayfalar

21 May 2013

ŞEHRİYE ÇORBASI, BULGUR PİLAVI , KÖFTE VE BEAUTİFUL CREATURES

Selam . Önce tarif hemen arkasından da film özeti ....

Arada şu bulgur pilavını nasıl özlüyorum.Evet pirinç pilavını da severim ama hiç bir yararı yok o yüzden ondan mümkün mertebe uzak kalmayı tercih ediyorum. şimdilik dolmalarda karışık olarak kullanıyorum ama yakında tamamen bulgura döneceğim. Hayatımız da her şeyden önce sağlık gelir.Daha önce 1 yıla yakın bir zamanda 10 kg verdiğimi söylemiştim. Ama 2-3 aydır hiç tık yok. Tamam arada bende kaçırıyorum itiraf ediyorum. Kendimi toparlamam lazım 2 haftadır kendime çeki düzen verdim ama bir türlü inmiyorum daha aşağıya. Ama azmettim inşallah yeni yıla kadar en azından bir 5 kilo daha vermek istiyorum . Neyse şimdilik bu kadar kilo muhabbeti yeter gelsin tarifler...

Şehriye çorbamın tarifini burada paylaşmıştım...





BULGUR PİLAVI:

MALZEMELER:


  • 2 adet biber
  • 1 bardak pilavlık bulgur
  • 1 çay bardağı sıvı yağ yada 1 kaşık tereyağı
  • 1/2 kaşık salça ( domates yada biber tercih sizin)
  • 1 adet soğan yada pırasanın yeşil yaprak kısımları yada 2 dal taze soğan
  • tuz
  • nane
  • yeteri kadar su

YAPILIŞI:

  1. Öncelikle tencereye yağımızı koyar ve üzerine doğradığımız soğanlarımızı ve biberlerimizi ilave edip hafifçe kısık ateşte kavurunuz.
  2. İçine salçasını ilave ettikten sonra yıkadığımız bulguru ilave eder ve baharatlarını ilave ederiz. 
  3. En son yavaş yavaş suyunu ilave ederiz. Ben genelde göz kararı yaparım çünkü bulgur pirinç kadar çok kontrollü su istemez ve tamamen sizin damak tadınıza kalmıştır. ister tane tane ister biraz sulu .Ben genelde üzerini örtecek kadar koyuyorum. Tuzunu kontrol ettikten sonra her zamanki gibi kapağını kapatıp kaynamaya başlayınca altını kısıp suyunu çekmesini bekleriz.
  4. Şayet suyu yeterli gelmediyse size kenarda çaydanlığınız da kaynayan sudan biraz ilave edin. Suyunu tamamen çekince demlenmeye bırakın ve sonra yemek için bekleyin...



E sanırım bir tek köftenin tarifi kaldı haydi hemen onu da verelim.

IZGARA KÖFTE:


  • 500 gr. kıyma
  • 1 adet soğan
  • 2 dilim ıslatılmış bayat ekmek
  • 2-3 diş sarımsak
  • tuz
  • karabiber
  • kimyon (ve daha ne istiyorsanız)
  • maydanoz

YAPILIŞI :

  1. Ben soyulmuş ve 4 de bölünmüş soğanı ,sarımsağı, ekmeği ve baharatları rondo da incecik kıyıyorum en son maydanozu da ekliyor hafiften çekiyorum. 
  2. Bir kaba kıymayı üzerine de rondo da çektiğimiz malzemelerimizi alıp içine bütün baharatlarımızı ekleyip güzelce yoğuruyoruz.
  3. Köfte yapmanın püf noktası köfte malzemesini elimize alıp biraz yüksekten kabına çarpa çarpa yoğurmak. Böylece daha güzel özdeşleşecek.
  4. Eğer vaktiniz varsa sabahtan yoğurup şekil verin kapaklı bir saklama kabına yada ağzına strech sardığımız bir kaba koyun ve biraz toparlanmasını bekleyin. 
  5. Sonra ister ızgara da ister yağsız bir tavada ister yağın içinde kızartın... 


BEAUTİFUL CREATURES (Muhteşem Yaratıklar)

Yönetmenliğini Richard La Gravenese'in yaptığı ve başrollerinde pek tanımadığımız genç oyuncuların yanı sıra güçlü isimlerde var bunlar Emma Thompson ve Jeremy Irons.

Belki çoğunuz bu yönetmenin adını bile duymamışsınızdır ama inanın size çektiği bir filmi söyleyeceğim ve inanamayacaksınız. Sizde benim gibi özellikle romantik film severseniz bu filmi mutlaka bilirsiniz...

PS: I Love You.   Not: Seni Seviyorum

Ben bu filmi her izlediğimde hep ilk kez izliyormuşum gibi duygusallaşıyorum. Ben duygusallaşmayı seviyorum galiba :) Ama hadi itiraf edin kızlar. Kaç kişi bu film de Gerard Butler'a aşık olmadıkı. Biri beni durdursun. Ben hangi filmi anlatacaktım yahu :)


Tamam tamam hatırladım ve kendimi toparladım. Aslında filmi izlemeden önce çok büyük beklentim vardı :) Zaten şu fragmanlar yokmu nasıl aldatabiliyorlar. Film kötü demiyorum kesinlikle kötü değil. Ama sürekli bir aksiyon da beklemeyin. Bende film boyunca oluşan duygu merak dı . Bence bu da gayet iyi yani hiç bir duygu hissetmeden izlemektense sürekli bir merak içinde izlemek güzeldi. Kurgu iyidi hikaye iyidi.Hayal gücümüz işledikçe bu tarz hikayelerin devam edeceğini de çok iyi biliyoruz. İzlemek isterseniz, izleyecek daha iyi bir filminiz yoksa izleyin derim. Sadece beklentiniz bir Twillight kadar yüksek olmasın :)

 Ve burada size konusunu kısaca özetliyoruz...

Genç Ethan yaşadığı kente taşınan gizemli bir kıza ilgi duymaya başlar. Fakat Lena adındaki bu kızda, lisedeki diğer öğrencilerden farklı bir şey vardır. Lena'nın ailesi ve tüm soyu aslında büyücüdür. Kurallara göre 16 yaşını dolduran tüm genç cadılar iyi veya kötü taraf arasında bir seçim yapmalılardır. Lena'nın 16 yaşını doldurmasına ise sadece 2 ay kalmıştır. Aile büyüklerinin bazıları iyiliği seçebileceğini iddia ederken, büyük bir kısmı ise lanetin başladığı ve Lena'nın istese de istemese de karanlık tarafta, kötülerle birlikte yer alacağını iddia etmektedir. Hatta Lena kendisinden büyük bazı cadılardan daha da güçlü büyü yeteneğine sahiptir.

Tüm bu gel gitleri yaşarken Ethan'a olan aşkı ise asla kabul görmez...

Filmin afişi

 Esas kız...
 Esas oğlan.
Esas kız ve esas oğlan...

4 yorum:

  1. Imm bulgur pilavını nasıl severim Gülay hanım anlatamam. Ama işim kötüsü pirinç pilavını da seviyorum.. Malesef her türlü yemek olayını seviyorum.. Siz maşallah 10 kilo vermişsiniz. Benim sözde kardeşimin 15 hazirandaki düğününe kadar bir 15 kilo kadar vermem lazım. Rüyamda görürüm herhalde..:))
    Çok çok selam ve sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen karamsarlığa kapılmayın. Ben beslenme şeklimi değiştirdim ve hemen kilo veririm herhalde dedim . Ama nerede tam 2 ay sonra vermeye başladım. Yeterki isteyin beyin buna hazır olsun hepsi olur. Yemek yemekten vazgeçmeyin sadece yaşamak için yiyorum yemek için yaşamıyorum felsefesini edinin. HAydi sizinde başarı hikayelerinizi duymak istiyoruz :))
      Sevgiler selamlar benden :)

      Sil
  2. elıne sağlık bulguru bende cok severım yemek yemek kadar guzel bır sey varmı yıyın gıtsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun yiyelim ama ölçülü. Bu kilolar boş hamallıktan başka bir şey değil....

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...