Sayfalar

23 May 2013

FİLM, DİZİ AŞKINA :)

 
 
Bu nasıl bir başlık dediğniz duyar gibiyim :)
 
Bilerek sırf dikkatinizi çekebilmek adına yaptım :)
 
Bilirsiniz ki film izlemeyi severim Dizileri de bir o kadar çok.
 
Yalnız yerli diziler konusunda benden bir şey belemeyin Sadece Yalan dünya var :)
 
 
Gülse Birsel kendi ile ilgili bütün övgüleri hak ediyor. Üstelik bence bu dizi Avrupa Yakası kadar başarılı hatta onu bile geçti :)
Hele şu Vasfiye teyze yokmu. Ve tabiki onun replikleri. Herkesciklerin diline pelesenk oldu :)
Ne çektin be çocuğum ... diye. Hele birde o ayak yokmu o ayak :) Ve tabiki beyaz terlikler.
Buradan Gonca Vuslateri'ne bu başarılı oyunculuğundan dolayı tebrik ediyorum.
 
Şimdi geldi diğer dizilerime... Hepsini birden yazamam tabiki o yüzden parça parça arada sizleri sıkmadan yayınlayacağım postlarımı ...


Cheongdam-dong Alice


Daha dün bitirdiğim bir Güney Kore dizisi. İMDB si çok yüksek değil. Ama benim için sorun değil ben severek izledim. Çok eğlenceli bazen ağlak :) Uzakdğu filmlerini bilenler bilir. Gözyaşları kirpiklerinin ucunda durur :) Yine de pek çok yerli yapıma taş çıkartır . Adamlar 16 bilemedin en fazla 20 bölüm yapıyor. Son bölüme kadar bizi kıvrım kıvrım kıvrandırıyorlar ama güzel bir son hazırlıyorlar .. Konusuna gelince :
 
Han Se-Gyung (Moon Geun-Young) çok pozitif ve genç bir bayandır. "Olmak istediğim şeye gidebildiğim kadar giderim." felsefesine inanmaktadır. Pek çok tasarım yarışmalarını kazanır ve sonunda bir giyim firmasında işe başlar. Ancak, Han Se-Gyung iş yerinde tasarım yapmaktan ziyade ayak işlerine bakar. Öte yandan Han Se-Gyung, asistanlığını yaptığı yöneticinin eşinin aşağılamalarına katlanmak zorundadır. Aslında bu hanımefendi, Han Se-Gyung'un lise yıllarında kendinden daha az başarılı olan bir üst sınıf arkadaşıdır. Bu Han Se-Gyung'un, onun geçmiş yaşamına bakmasını sağlar. Han Se-Gyung lüks mağaza başkanı Cha Seung Jo (Park Shi Hoo) ile tanıştıktan sonra hayatı değişecektir.Bazı olaylara neden olan bir kadın hakkında bir dramadır, Lee Hye-kyeong'ın orjinal romanı "Chungdam-dong Duck"a dayanmaktadır. Kaynak
 
 
İzlemek isteyenlere tavsiye ederim. Film izlerken İMDB puanları önemli olabiliyor ama inanın bazen çok aldatıcı da oluyor mesela:
 

Melancholia

 
 
Konusu :
 
Bir gezegenin Dünya'ya çarpmasına az kala, iki kız kardeş ilişkilerini yeniden gözden geçirmek zorunda kalacaklardır.
“Melancholia, dünyanın sonunda başlıyor.” diye nitelendiriyor filmi Lars Von Trier. “Filmin konusunun ne olduğunu söyleyebilirim ama nasıl ve niye yaptığımı söyleyemem. Böylece oturup filme kadar komplo teorileri kuracaksınız. Bir planım var ve bu planı asla anlamayacaksınız” diye de ekliyor üstüne.
 
Haklı vallahi adam. Anladıysam bir şey arap olayım :) Üstelik İMDB puanı 7.1. Şaşılacak şey. Bu filmi eminim anlayıp sevenlerde vardır. Onlarla kesinlikle tartışmaya girmeyeceğim bile. Ama bu kadar ağır ve anlaşılmaz bir film nasıl olabilir. İnanın sonunu zor getirdim. Daraldım bunaldım. Ağır filmleri izlerim mesela Lorenzonun Yağı'nı hatırlarsınız . Özellikle benim kuşak .
 
 
 Ama ne kadar ağır bir film olsada izlediğim her dakikadan ayrı bir zevk almıştım. İzlemeyenleriniz varsa mutlaka izleyin.
Konusu ise şöyle :
 Lorenzo Dünya da ender rastlanan ve tedavisi mümkün olmayan ölümcül bir hastalığa yakalanır.Çaresiz kalan aile hastalığın tedavisini bulmak için sıkı bir mücadeleye girer.Bir yandan da Lorenzo ölmektedir.Film tamamen gerçek bir hikayeye dayanmaktadır.
 
Not:Sinema filmlerinin kaynağı...
 
Şimdilik benden bu kadar . Yine devam edeceğiz . Beni izlemeye devam...
 
 
 


2 yorum:

  1. Film zevklerimiz de aynı çok hoş.. lorenzo'nun Yağı gerçekten müthiştir ben de çok çok sevmilştim. Melancholia yı seyretmedim ama. Lars Von Trier filmi ise zaten mükemmeldir Ama kore dizilerini hiç seyretmedim ve çok çok merak ediyorum aslında ben de seyretmeye başlasam çok iyi olacak..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ya :) Lars Von Trier'in daha önce de bir kaç filmini izledim ama bu çok anlaşılmaz. Umarım en kısa zamanda izler ve fikirlerini benimle paylaşırsın. Kore dizilerini ya seversin ya sevmezsen hani ortası yok :) Ama bir kere denemekte fayda var. Hemen acele etme ben sana en uygun olanı tavsiye ederim. İyi geceler :)))

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...